Train smarter, get faster

Bij WattCycling Amsterdam Amstel train je op de Wattbike in jouw persoonlijke trainingszones vermogen en hartslag om je conditie te verbeteren.

Fiets jezelf fit (en word een betere fietser)!
WattCycling
€55
Per maand
(Allround | HIT | Tri/Endurance | d'Huez)
Train één keer per week een 80 minuten WattCycling groepstraining.
Kies je WattCycling training:
WattCycling extra
€69
Per maand
(Combinatie WattCycling & Daluren)
Train één keer per week een 80 minuten Wattcycling groepstraining plus een te kiezen aantal extra Daluren trainingen.
Eén keer WattCycling + extra trainingen:
Kies je WattCycling training:
WattCycling premium
€119
Per maand
(2x WattCycling & onbeperkt Daluren)
Train twee keer per week een 80 minuten WattCycling groepstraining plus onbeperkt Daluren trainingen. Je tweede WattCycling training kies je zelf via het ledensysteem.
Kies je eerste WattCycling training:
Daluren
€39
Per maand
(PowerHour | Open Training)
Train één keer per week een 60 minuten PowerHour groepstraining of train zelf tijdens de Open training
(ma-do van 9 - 13u). Plan je training zelf via het ledensysteem.
train-in-jouw-persoonlijke-zones-op-de-wattbike

Train smarter, get faster

Trainen op de Wattbike bij WattCycling Amsterdam Amstel is een gerichte methode voor alle fietsers én sporters die willen werken aan hun conditie. Ongeacht je niveau. Door te trainen word je beter. Iedereen, zowel in groepsverband als individueel, traint in zijn persoonlijke trainingszones vermogen en hartslag.

Train onder deskundige begeleiding

Bij WattCycling train je in groepsverband op de Wattbike onder leiding van een opgeleide WattCycling trainer. Kies de training die bij jou past: WattCycing HIT, WattCycing d’Huez, WattCycling Tri/ Endurance, WattCycling Allround of PowerHour. Tijdens de Open Training heb je altijd de betrouwbare feedback die de Wattbike je geeft.

bij-wattcycling-krijg-je-persoonlijke-aandacht
wattbike.-de-meest-geavanceerde-indoor-fietstrainer

Wattbike. De meest geavanceerde indoor fietstrainer

Bij WattCycling fiets je op de Wattbike. De Wattbike is de meest geavanceerde indoor fiets die er bestaat. De Wattbike meet heel nauwkeurig je prestatie en voelt aan als een echte fiets. De continue feedback die de Wattbike je geeft zorgt voor een goede controle van de trainingsintensiteit, en met de PolarView zie je ook hoe je kracht zet en kun je werken aan je traptechniek. Je wordt dus niet alleen sterker, maar ook efficiënter op de Wattbike.

Analyseer je training

Maak via je smartphone gebruik van de Wattbike Hub om je prestaties op te slaan, te analyseren en te delen (Strava e.d.). Via de Wattbike Hub krijg je ook toegang tot een uitgebreide serie trainingsschema’s en testen.

Home

Belangrijke features

Lidmaatschap pauzeren

Tijdens de zomer maanden (vanaf 1 mei) kun je eventueel je lidmaatschap pauzeren. Vanaf maandag 19 maart 2018 kun je dit zelf aangegeven via het ledensysteem. Pauzeren moet je minimaal 14 dagen voor het begin van de betreffende maand doorgeven. Pauzeren is mogelijk voor de duur van minimaal één en maximaal vijf maanden.

De volgende winterperiode doortrainen?

Pauzeren is mogelijk voor de duur van minimaal één en maximaal vijf maanden. Als je in het voorjaar en de zomer doortraint op de Wattbike ben je voor de volgende winterperiode zeker van een plek op een Wattbike, ook als je pauzeert.

Plan je trainingen zelf

In ons leden administratiesysteem kun je heel eenvoudig al je trainingen plannen voor de hele periode. Zorg ervoor dat je wijzigingen van je normale trainingsmoment zo snel mogelijk invoert, dan heb je de meeste kans dat er nog een Wattbike beschikbaar is.

Je training annuleren

Kun je je training op het laatste moment toch niet halen? Tot uiterlijk twee uur voor de start van de training kun je je afmelden via de website of de mobiele app van Virtuagym. Je credit blijft vervolgens onbeperkt geldig. Je beschikbare credit kun je pas inzetten vanaf de week dat je credit beschikbaar is. Om je training in te halen is het niet toegestaan om deze meer dan een week van te voren in te plannen.

Trainingsrooster winterperiode

Per periode varieert het aantal trainingen

Winterperiode – 1 oktober 2017 t/m 26 april 2018 (29 weken)
Voorjaarsperiode – 30 april t/m 29 juli (13 weken)
Zomerstop – 30 juli t/m 30 september (9 weken)
Tijdens de zomerstop betaal je geen lidmaatschap. Er zijn wel beperkt trainingen. 

Winterperiode – 1 oktober 2017 t/m 26 april 2018 (29 weken)
Voorjaarsperiode – 30 april t/m 29 juli (13 weken)
Zomerstop – 30 juli t/m 30 september (9 weken)
Tijdens de zomerstop betaal je geen lidmaatschap. Er zijn wel beperkt trainingen. 

Plan je WattCycling trainingen

Belangrijk: Doe dit direct nadat je lid bent.

1. Kies je groepstraining en word lid

2. Ga in ledensysteem naar het rooster en kies de eerste trainingsweek (2 oktober)

3. Klik op je training en boek de hele winterperiode in (vink “boek herhaaldelijk” aan)

De verschillende trainingen

WattCycling Tri/Endurance

De WattCycling Tri/Endurance trainingen richten zich op fietsers en triatleten die zich willen voorbereiden op lange fietstochten en/of tijdritten. De nadruk ligt op langere duurblokken. De  tijdritpositie kan hier goed geoefend worden.
Duur training: 80 minuten

WattCycling d’Huez

De nadruk bij de WattCycling d’Huez trainingen ligt op een combinatie van langere intervallen en een lage trapfrequentie met veel weerstand. Ideaal voor de voorbereiding op fietstochten in de Ardennen, Alpen of Pyreneeën.
Duur training: 80 minuten

WattCycling HIT

De High Intensity Trainingen bestaan uit stevige intervallen op hoge intensiteit. Geschikt voor sporters met concrete prestatiedoelen voor evenementen met hoge snelheden, sprints en demarrages. Of dat nou officiële koersen zijn of plaatsnaambord-sprintjes, deze trainingen zorgen voor topsnelheid in de benen.
Duur training: 80 minuten

WattCycling Allround

De WattCycling Allround trainingen zijn een combinatie van de d’Huez, HIT en Tri/Endurance trainingen. Alle facetten van het trainen komen aan bod.
Duur training: 80 minuten

PowerHour

Een PowerHour training is een intensieve training van een uur. Deze training is een mooie aanvulling op je reguliere WattCycling training maar ook ideaal om de dag mee te beginnen of tijdens de lunchpauze.
Duur training: 60 minuten

Open Training

Tijdens de Open Training train je zelf op de Wattbike (bv. een training uit de Wattbike App of een training uit je eigen trainingsprogramma).  Als inspiratie zorgen we iedere week voor een ’Training of the Day’. Je bepaalt zelf hoe laat je komt en hoe lang je traint.
Duur training: max 3 uur

Verleg je grenzen en werk aan je conditie

op de Wattbike bij WattCycling Amsterdam Amstel

Waar wacht je op?

Of doe een Watt’s WattCycling introductietraining.

Tijdens de introductietraining leggen we de basisbeginselen uit van de Wattbike, trainen op vermogen, de zones en over WattCycling. Na de training weet je of trainen op de Wattbike bij WattCycling iets is voor jou en welke training het beste bij jou past.