Train smarter,
get faster

#WattCycling

Verbeter je fietsprestatie en train gericht naar jouw doel

Werk gericht aan je (fiets)conditie én traptechniek met 60 en 80 minuten trainingen op de Wattbike in jouw persoonlijke trainingszones vermogen en hartslag. Probeer WattCycling met de proefperiode van 2 maanden en ervaar het zelf. Velen zijn je voor gegaan!

4,9
Rated 4,9 out of 5
Op basis van 22 reviews

Train smarter, get faster

Verbeter je fietsprestatie en train gericht naar jouw doel

Werk gericht aan je (fiets)conditie én traptechniek met 60 en 80 minuten trainingen op de Wattbike in jouw persoonlijke trainingszones vermogen en hartslag. Proef WattCycling met de proefperiode van 2 maanden en ervaar het zelf. Velen zijn je voor gegaan!

4,9
Rated 4,9 out of 5
Op basis van 22 reviews

Train in je eigen zones

Train op vermogen en hartslag

Trainen op de Wattbike bij WattCycling is een gerichte methode voor alle sporters die willen werken aan hun conditie. Ongeacht je niveau.

De ultieme indoor fiets

Groepstrainingen op de Wattbike

Train op de meest geavanceerde indoor fiets die er bestaat: de Wattbike. De Wattbike meet heel nauwkeurig je prestatie en voelt aan als een racefiets.

Sneller resultaat

60 en 80 minuten WattCycling trainingen

Elke training bestaat uit een goede warming-up, een gevarieerd intervalprogramma van 45 minuten en een cooling-down. Maak trainen leuker!

Fiets met minder energie

Verbeter je traptechniek

Met dezelfde energie een hogere snelheid. Met de Polar View is het mogelijk om je traptechniek in real time te zien en elke fase te verbeteren.

Effectieve trainingen voor elke fietser

Tijdens de introductietraining bepalen we je persoonlijke trainingszones. Op basis van deze zones traint iedereen op dezelfde intensiteit.

Elke week 4 nieuwe trainingen

Gevarieerd trainingsprogramma

We bieden 4 verschillende WattCycling trainingslijnen aan die ieder hun eigen accenten leggen op de standaard trainingsdoelen voor jouw trainingsweek: de WattCycling Tri/Endurance, d’Huez, HIT en Allround training. Het aanbod verschilt per locatie, sommige locaties organiseren ook buiten fietstrainingen.

Wat anderen zeggen over WattCycling

4,9
Rated 4,9 out of 5
Op basis van 22 reviews
Uitstekend95%
Heel goed0%
Gemiddeld5%
Slecht0%
Verschrikkelijk0%

Heerlijk trainen op de wattbike

Rated 5,0 out of 5
8 december 2022

Zeer betrokken instructeurs die super behulpzaam zijn. Afwisselende trainingen met goede uitleg over de trainingen en de wattbike zelf.

Bert

Supertraining

Rated 5,0 out of 5
3 maart 2022

Leuke trainers en ik word er echt beter van!

Bob

Train het hele jaar door

Boek progressie

We organiseren regelmatig Powerchecks om je progressie in kaart te brengen. De Powerchecks zijn tijdens de reguliere trainingen. Naast de Powercheck is er ook altijd een alternatief proramma.

Train zo vaak je wilt

Meer of minder trainen kan altijd! Je bent vrij om maandelijks, met ingang van de eerste van de nieuwe maand, je abonnement te upgraden of downgraden om zodoende meer of minder te trainen. De minimale periode is 1 maand.

Verschillende pedalen

Je kunt alleen aan een optimale traptechniek werken, wanneer je aandacht kan besteden aan trek- en duwkracht. Dit vereist een “kliksysteem”. De Wattbikes zijn uitgerust met SPD, SPD-sl en Look pedalen. Als je (nog) geen fietsschoenen hebt kan je ook met sportschoenen in de toeclips.

Hartslagband

De Wattbikes en software ondersteunen ANT+ hartslagbanden. Heb je een hartslagband? Neem deze mee. Heb je geen hartslagband, dan verkopen we deze ook voor 39,50 tijdens de training.

Verbeter je prestaties met precisie

Met de Wattbike app haal je alles uit je WattCycling trainingen. De Wattbike meet elke seconden een flink aantal variabelen die je na je training kunt opslaan en analyseren. Deel de training vervolgens automatisch met je favoriete trainingsapp zoals Strava en Trainingpeaks.

Leer efficiënter trappen

Verbeter elke fase van de traptechniek


Fase 1
Vanaf boven wordt de pedaalslag ingezet en met kracht vooruit geduwd.


Fase 2
Direct daarna volgt een krachtige duw naar beneden door het middelste gedeelte van de pedaalslag.


Fase 3
Zodra de pedaal aan de onderkant van de pedaalslag komt, volgt een krachtige trek achterwaarts.


Fase 4
Tijdens het laatste stukje van de pedaalslag is een licht opwaartse trekbeweging.

kaart-nederland-locaties-wattcycling-november-2023

Vier WattCycling locaties… kies jouw locatie!

Kies één van de WattCycling locaties in Nederland. Train voor een betere gezondheid, om je fietsvrienden uit het wiel te rijden of om koersen te winnen. Wat jouw doelstelling ook is, bij WattCycling ga je grenzen verkennen en verleggen.