Deze week bij WattCycling: koers

Week 39 – 20 t/m 26 sep.

[algemene info over thema] De trainingsvorm die centraal staat deze week is krachttraining op de fiets, waarbij het doel is om fysiek krachtiger te worden. Een krachtige fietstred komt van pas bij een helling van 10% maar ook bij windkracht 7 tegen in de polder! Elke trainingslijn (Allround, d’Huez, HIT en Tri-Endurance) heeft hierbij een andere focus en invulling van de training.

Elke zaterdagmiddag een nieuwe aflevering

Chasse Patate podcast – wielerverhalen

Dit is Chasse Patate, uw wekelijkse portie wielerverhalen vanuit WattCycling. Van legendes uit de kopgroep tot mythes uit de staart van het peloton en alles er tussenin. Nieuwste aflevering: Wereldkampioen voor even, geliefd voor altijd – wk 39, 2021.

     

WattCycling Allround

Everesting

Doel training: het juist verdelen van de energie over de training: het is de bedoeling dat het laatste blok op dezelfde intensiteit wordt uitgevoerd als de eerste. De energie wordt vooral geleverd door het aerobe/oxidatieve systeem ⓘ, maar er wordt geflirt met de anaerobe glycolyse ⓘ.

Informatie ?: https://codepen.io/hajududat/pen/VqpxgG

Wekelijkse trainingsupdate per mail?

Een korte herinnering om je aan te melden voor de trainingen van komende week.

    WattCycling d’Huez

    Big gear no fear

    Doel training: het juist verdelen van de energie over de training: het is de bedoeling dat het laatste blok op dezelfde intensiteit wordt uitgevoerd als de eerste. De energie wordt vooral geleverd door het aerobe/oxidatieve systeem ⓘ, maar er wordt geflirt met de anaerobe glycolyse ⓘ.

    Informatie ?: https://codepen.io/hajududat/pen/VqpxgG

    WattCycling HIT

    Bradley Wiggins

    Doel training: het juist verdelen van de energie over de training: het is de bedoeling dat het laatste blok op dezelfde intensiteit wordt uitgevoerd als de eerste. De energie wordt vooral geleverd door het aerobe/oxidatieve systeem ⓘ, maar er wordt geflirt met de anaerobe glycolyse ⓘ.

    Informatie ?: https://codepen.io/hajududat/pen/VqpxgG

    WattCycling Tri-Endurance

    Vermogens vs. hartslag

    Doel training: het juist verdelen van de energie over de training: het is de bedoeling dat het laatste blok op dezelfde intensiteit wordt uitgevoerd als de eerste. De energie wordt vooral geleverd door het aerobe/oxidatieve systeem ⓘ, maar er wordt geflirt met de anaerobe glycolyse ⓘ.

    Informatie ?: https://codepen.io/hajududat/pen/VqpxgG

    Trainingsprogramma vervolg