Train smarter,
get faster

#WattCycling

80 minuten on-demand fietstrainingen via Zwift

Verbeter je fiets(conditie) met 80 minuten trainingen in jouw persoonlijke trainingszones vermogen en hartslag en dit allemaal vanaf je eigen indoor trainer, waar je ook bent. Alle trainingen zijn audiovisueel ondersteund door de WattCycling trainer.

Train ongelimiteerd

Train wanneer jij dat wilt

80 minuten on-demand fietstrainingen via Zwift

Verbeter je fiets(conditie) met 80 minuten trainingen in jouw persoonlijke trainingszones vermogen en hartslag en dit allemaal vanaf je eigen indoor trainer, waar je ook bent. Alle trainingen zijn audiovisueel ondersteunt door de WattCycling trainer.

Train ongelimiteerd

Train wanneer jij dat wilt

#WattCycling

Train wanneer jij wilt

Heb je een eigen Zwift account? Train dan mee met de WattCycling on-demand fietstrainingen via Zwift. Elke training is ingesproken door een WattCycling trainer. Hierbij zie je de presentatie van de training en hoor je de WattCycling trainer met een voice-over. Om de on-demand training te zien heb je een tweede scherm (tablet of smartphone) nodig.

Naast een eigen Zwift account heb je een computer nodig om de trainingsbestanden in te laden. Wij adviseren Zwift op de computer/tablet aan te zetten en de on-demand trainingsvideo op de smartphone.

Gevarieerd trainingsprogramma

We bieden 4 verschillende WattCycling trainingslijnen aan die ieder accenten leggen binnen het wekelijkse thema: Tri/Endurance, d’Huez, HIT en de Allround training.

Hoe het werkt

Elke training is ingesproken door de WattCycling trainer. Voorafgaand aan de training is een timer te zien. Zodra deze timer op 0 staat begint de WattCycling Thuis training.

Meld je aan en train wanneer jij wilt

Meld je voor elke training aan om mee te kunnen doen met de WattCycling on-demand fietstrainingen via Zwift.

Zet het trainingsbestand klaar (.zwo)

Download vanaf de downloadpagina het trainingsbestand voor de training en plaats deze in de juiste map op je computer.

Start de WattCycling fietstraining

Start Zwift op tijd op en start de on-demand fietstraining waarin de WattCycling trainer de training ondersteunt.

Train in je persoonlijke trainingszones

Het is niet moeilijk om iemand in korte tijd heel moe en nat van het zweet te krijgen en dan te laten denken dat hij of zij goed bezig is. Als je echter harder wil fietsen of je conditie wil verbeteren dan is gericht trainen in je eigen trainingszones, zowel op vermogen als hartslag nodig. Bij WattCycling on-demand trainen we daarom in je persoonlijke trainingszones (vermogen en hartslag) op basis van je FTP (het omslagpunt voor vermogen). Weet je alleen je MMP? Gebruik dan 70% van je MMP om je FTP te bepalen.

We organiseren regelmatig een FTP test om je zones opnieuw te bepalen.

Live presentatie met voice-over

Elke training wordt live gepresenteerd door een WattCycling Trainer. Je krijgt achtergrondinformatie over het thema van de training, specifieke informatie over fysiologie en techniek en uiteraard stimulerende aanmoedigingen met tips en tricks om de training goed uit te voeren. Na de training komt de training als on-demand trainingsvideo op de website.

Trainingsrooster

Maandag, 20.30 – 21.50 uur

WattCycling d’Huez
Trainer: Johanna

De nadruk bij de WattCycling d’Huez trainingen ligt op een combinatie van langere intervallen en een lage trapfrequentie met veel weerstand. Ideaal voor de voorbereiding op fietstochten in de Ardennen, Alpen of Pyreneeën.

Woensdag, 19.00 – 20.20 uur

WattCycling Allround
Trainer: Roy

De WattCycling Allround trainingen zijn een combinatie van de d’Huez, HIT en Tri/Endurance trainingen. Alle facetten van het trainen komen aan bod.

Donderdag, 17.45 – 19.05 uur

WattCycling HIT
Trainer: Boyd

De High Intensity Trainingen bestaan uit stevige intervallen op hoge intensiteit. Geschikt voor sporters met concrete prestatiedoelen voor evenementen met hoge snelheden, sprints en demarrages. Of dat nou officiële koersen zijn of plaatsnaambord-sprintjes, deze trainingen zorgen voor topsnelheid in de benen.

Trainingsthema deze week

Intervallen – 22 t/m 28 juni

Het thema van deze week is intervallen. Bij een intervaltraining verdeel je een training in verschillende stukken, waarin je periodes van rustig bewegen op lage intensiteit afwisselt met korte periodes van explosieve of intensieve beweging. Na een korte inspanning daalt de intensiteit van de beweging zodat het lichaam weer (gedeeltelijk) kan herstellen. Door de afwisseling in intensiteit kan er een deel anaerobe arbeid worden geleverd. Het vermogen tijdens de intensieve delen zal boven het vermogen liggen dat op basis van aerobe inspanning geleverd kan worden. Daarmee wordt er naast een aerobe prikkel ook een anaerobe prikkel gegeven. Elke trainingslijn (Allround, d’Huez en HIT) heeft hierbij een andere focus en invulling van de training.

Trainingsprogramma komende weken

Het vervolg van het trainingsprogramma volgt later.

Meld je aan voor de 80 minuten WattCycling on-demand fietstraining via Zwift (gratis training)

We gaan 10 intervallen uitvoeren op hoge intensiteit, boven het omslagpunt. Deze intervallen zijn geïnspireerd door een training van Annemiek van Vleuten, de huidige wereldkampioen op de weg na een indrukwekkende solo. Tijdens de eerste set van 5 wordt 2 minuten in wattage zone 4/5 gereden met telkens 2 minuten rust. Na 10 minuten rust wordt een tweede set van 5 intervallen van 2 minuten gedaan, nu in wattage zone 5. Tussen de intervallen wordt zoveel mogelijk op souplesse gefietst om de benen weer van bloed en zuurstof te voorzien.

Je kunt de training gelijk uitvoeren na het aanmelden.

Voornaam

Achternaam

Woonplaats

E-mail