Corestabilitytraining

Waarom? Eerder de vraag waarom niet! Wel eens last van de rug bij het fietsen? Wil je meer kracht over kunnen brengen op de pedalen?  Corestabilitytraining kan zorgen voor een optimale fietshouding, voorkomen of verhelpen van blessures, meer kracht, stabiliteit en behendigheid op de fiets. Daardoor ook meer fietscomfort en een betere fietsprestatie. Het trainen van kracht en core is tegenwoordig al niet meer weg te denken uit het prof peloton! We trainen de corestability door oefeningen met balans en evenwicht, op een lage intensiteit en lettend op de kwaliteit van de uitvoering. Het gaat erom dat de aansturing vanuit het zenuwstelstel naar de spieren word getraind. Is de uitvoering van de oefening onder controle? Dan gaan we de oefeningen op herhaling en uithoudingsvermogen opbouwen. Zo is er tijdens het fietsen profijt van de stabiliteit in het lichaam voor een goede houding en optimale krachtoverbrenging.

Fysiotherapie

Bij wattcycling+ proberen we met behulp van verschillende specialisten blessures voor te zijn. Mocht er onverhoopt toch een klacht ontstaan dan kunnen onze fysiotherapeuten deze behandelen. We doen eerste een uitgebreid onderzoek naar de mogelijke oorzaak van de klachten. Zonodig laten we een echo maken. Daarna stellen we in overleg een behandelplan op. Vervolgens gaan we aan de slag met de behandeling en evalueren we de voortgang. Onze fysiotherapeuten kunnen gebruik maken van verschillende manuele technieken, medical taping en dry needling.

Mocht het nodig zijn, regelen we een consult bij de sportarts.

Bikefitting

Het verbeteren van het fietscomfort en/of de fietsprestaties beginnen bij een goed afgestelde fiets. Met de bikefitting zorgen we voor de perfecte afstelling van de fiets op jouw lichaam. Jouw houding en persoonlijke voorkeuren zijn leidend. Wil je een blessure verminderen of voorkomen? Of wil je gewoon sneller fietsen. Een goed afgestelde fiets is belangrijk voor allebei. Met de juiste verhoudingen tussen stuur-zadel-pedalen verminder je de kans op nek, rug, knieklachten en door een betere aerodynamische houding zul je sneller gaan fietsen met hetzelfde vermogen.

Voedingsadvies

Goed presteren gaat niet zonder een uitgebalanceerde (sport)voeding. Dat begint al bij de basisvoeding. Krijg je voldoende voedingsstoffen binnen in de juiste hoeveelheden/verhoudingen? Wil je specifieke sportprestaties leveren dan heb je baat bij gericht advies wat te doen voor-tijdens-na de sportprestatie. Op deze manier voorkom je maagkrampen en haal je het optimale uit je fietsprestatie.

Minder gewicht kan ook helpen bij het verbeteren van de fietsprestatie. Zeker berg op fietsen is een stuk makkelijker als er minder kilo’s omhoog hoeven…

Sportbril

Een goed zicht op de weg is ontzettend belangrijk om ongelukken te voorkomen. We werken samen een opticien, voor advisering op het gebied van (eventueel op sterkte gemaakte) top sportbrillen

Schoenadvies

Last van pijnlijke voeten tijdens het fietsen? Slapende tenen? Ook kunnen bijvoorbeeld knieblessures ontstaan als gevolg van een verkeerde stand van de voeten op de pedalen. Mogelijk draag je niet de goede schoenen, of heb je baat bij een op maat gemaakte inlegzool.