WattCycling trainingen voor thuis (binnen of buiten)

WattCycling trainingen voor thuis (binnen of buiten)

#WattCyclingThuis

Hopelijk gaat het goed met je in deze onzekere tijden van het coronavirus en is het fietsen ondanks alles alsnog een belangrijke bijzaak voor je! Niet bewegen ga je echt merken. Daardoor is het belangrijk om ook nu door te trainen. Dat kan binnen op de Wattbike, een andere indoor trainer of alleen buiten. Ga je buiten fietsen let wel even op de veiligheid van je zelf en die van anderen (video).

Hieronder vind je alle WattCycling trainingen, elke week volgen nieuwe trainingen.

Gebruik de hashtag #WattCyclingThuis

Week 13 | thema: intervaltraining

23 t/m 29 maart

Er zijn verschillende situaties waarbij een duurinspanning gecombineerd wordt met een anaerobe inspanning. Bij het dichtrijden van een gat naar een kopgroep of wanneer de laatste kilometers solo wordt gereden. Als je samen met vrienden twee aan twee rijdt en competitief als de meeste fietsers zijn als eerste boven wil zijn op een heuvel in Limburg, zal je ook eindigen met een anaerobe inspanning. Daarnaast wordt door anaerobe inspanningen het FTP verhoogd. Vaak gebeurt dit op een stationaire fiets, die ‘liefkozend’ ook wel de turbo wordt genoemd. Deze prikkel is ingebed in een training met relatief weinig rust, zodat ook de duurconditie wordt getraind.

WattCycling: De punch (voor Zwift)

Download eerst het WattCycling trainingsbestand voor Zwift, plaats het bestand op de juiste locatie op je computer en open daarna pas Zwift. Voor een instructie bekijk deze YouTube video.

De download opent vanuit Google Drive.

WattCycling: Mauna Loa

Train met ons mee op de Wattbike of een andere indoor trainer.

WattCycling: de Turbo

De toelichting van de WattCycling training voor buiten vind je na 8.45.

Week 12 | thema: krachttraining

16 t/m 22 maart

Het doel van deze training is je kennis te laten maken met krachttraining op de fiets en fysiek ‘krachtiger’ te worden. Het trainingsthema dat centraal staat deze week is krachttraining op de fiets en dan is het ook goed om de lage cadans aan bod te laten komen. De Wattbike is hier een perfect instrument voor. Een krachtige fietstred komt van pas bij een helling van (meer dan) 10%, maar ook bij windkracht 7 tegen tijdens het NK Tegenwind!

WattCycling: NK Tegenwind

De toelichting van de WattCycling training voor buiten vind je na 5.39.

Verbeter je fietstechniek

Meer techniek video’s volgen binnenkort

Denk aan je eigen veiligheid en die van anderen

Wat is de ideale cadans?

WattCycling trainingsprogramma