Deze week bij WattCycling

Week 17 - 22 t/m 28 april

Thema: Sweet spot

De sweet spot ligt tussen de 84% en 97% van je FTP. Dat is ongeveer Wz 3/4: een redelijk intensief trainingsvermogen is, maar ónder het omslagpunt. Het zuur zal zich dus niet opbouwen en je herstelt sneller dan bij echte drempeltrainingen, maar de fysiologische effecten lijken wel op die van training rond je FTP.

Kies de training bij jouw doelen

We bieden 4 verschillende WattCycling trainingslijnen aan die ieder hun eigen accenten leggen op de standaard trainingsdoelen voor jouw trainingsweek: de Wattcycling Tri/Endurance, d’Huez, HIT en Allround training. Het aanbod per locatie verschilt, sommige locaties organiseren ook buiten fietstrainingen.

WattCycling d’Huez

De nadruk bij de WattCycling d’Huez trainingen ligt op een combinatie van langere intervallen en een lage trapfrequentie met veel weerstand. Ideaal voor de voorbereiding op fietstochten in de Ardennen, Alpen of Pyreneeën.
Duur training: 80 minuten

WattCycling Tri-Endurance

De WattCycling Tri-Endurance trainingen richten zich op fietsers en triatleten die zich willen voorbereiden op lange fietstochten en/of tijdritten. De nadruk ligt op langere duurblokken. De  tijdritpositie kan hier goed geoefend worden.
Duur training: 80 minuten

WattCycling Allround

De WattCycling Allround trainingen zijn een combinatie van de d’Huez, HIT en Tri-Endurance trainingen. Alle facetten van het trainen komen aan bod.
Duur training: 80 minuten

WattCycling HIT

De High Intensity Trainingen bestaan uit stevige intervallen op hoge intensiteit. Geschikt voor sporters met concrete prestatiedoelen voor evenementen met hoge snelheden, sprints en demarrages. Of dat nou officiële koersen zijn of plaatsnaambord-sprintjes, deze trainingen zorgen voor topsnelheid in de benen.
Duur training: 80 minuten

Open Training

Tijdens de Open Training train je zelf op de Wattbike (bv. een training uit de Wattbike App of een training uit je eigen trainingsprogramma).  Als inspiratie zorgen we iedere week voor een ’Training of the Day’. Het is ook mogelijk om met Zwift te rijden. Je bepaalt zelf hoe laat je komt en hoe lang je traint.
Duur training: max 4 uur (verschilt per locatie)

Buiten fietstraining

De nadruk tijdens de training ligt op techniek en fysiek met als doel voorbereid te zijn op het wielrennen (en als onderdeel in de triathlon). We maken deel uit van de openbare weg en voor het kernprogramma wordt een rustig stukje gezocht om de training goed en veilig uit te voeren. Deelname is daarbij op eigen risico.
Duur training: 2 uur

Trainingsprogramma

De WattCycling trainingen gaan het hele jaar door. Het vervolg van het trainingsprogramma volgt.